Сценарій виховної години приурочений до свята 1 Вересня
«В своїй хаті своя й правда, і сила, і воля» (Т. Шевченко)»
Мета: - окреслити ключові моменти становлення незалежної
України , визначити ступінь сформованості
національного державотворення;
- формувати
в учнів моральні пріоритети та сприяти збагаченню знань про державотворчі
процеси в Україні;
- виховувати
в учнів почуття патріотизму, національної гордості, домагатись щоб вони усвідомлювали себе дітьми великої нації
з глибоким історичним корінням,спадкоємцями і носіями культури, мови, звичаїв і
традицій свого народу.
Вчитель. Дорогі учні, батьки! (слайд 1)
Вчитель. (слайд 2,3) Українцям
пощастило. Двадцять один рік тому нас як націю визнав світ, визнав нашу
державність і, треба сподіватись, навіки ми утверджуємо себе як рівні серед
рівних на цій не завжди гармонійній, але такій прекрасній планеті.
Учениця
3. (слайд
7) Отже, маємо нині державу, маємо Конституцію 1996 року, за якою живе
країна, державний апарат з поділом влади на три гілки. Є відповідна законодавча
база. Але не можемо не бачити і гострих проблем, які існують у сучасній
українській державі: колосальний розрив у рівні життя кількох відсотків
населення і основної маси громадян. Суспільство різко поляризоване, що є небезпечним.
Досить слабким ще є середній клас – основа стабільності у
високорозвинених демократіях світу. Неоднозначні процеси відбуваються у сфері
економіки. Високий рівень інфляції та безробіття. (слайд
8) Мільйони українців перебувають за кордоном у пошуках засобів до
життя. Гостро стоять проблеми корупції, бідності, наркоманії, алкоголізму,
злочинності, особливо в молодіжному
середовищі. (слайд 9) Недостатньо високим
є міжнародний авторитет нашої держави. Все це потребує комплексного підходу влади до реформування
країни, реформування не на словах, а насправді. Це вимагає активної участі всіх
елементів громадянського суспільства, яке формується, в процесі
державотворення.
Звичайно, День незалежності… Для кожної нації це
найголовніше свято. Щоправда, ще не кожна нація має його. Одна через історичні
обставини, за яких нація століттями розвивалась, перемагала, безперервно
виборювала своє місце під сонцем,
домагалася, щоб її незалежність завжди була з нею (німці, французи, китайці,
англійці, росіяни, турки…). Інша й досі не має її, а тому безнастанно проливає
кров кращих синів і дочок своїх, аби бодай у такий спосіб довести світові, що
вона є і її непереборне бажання – жити незалежно (курди, ірландці, палестинці,
чеченці, баски).
(слайд 12, 13, 14, 15) Україна здобула волю і незалежність. Перед усім світом
постала держава з давньою славною історією, оригінальною духовною культурою, зі
своїми символами, мовою, чесними, працьовитими, миролюбними людьми -
українським народом. І сьогодні хочеться сказати словами відомого
прикарпатського поета Степана Пушика:
«...Є на світі Україна! Не грудка, а земля з народом є!»
Прислів’я
Учениця 4. (слайд 20) Значення
творчості та й життя Тараса Шевченко для української нації переоцінити
неможливо. Він став, прапором, символом, духовним пророком нації у боротьбі за
її незалежність та втілення національного ідеалу.
Він своєю вірою в Бога, любов'ю до України та чином запалив мільйони
українців на боротьбу.
Незрівнянна краса України. (слайд 16, 17, 18, 19)
Гра «Най най»
Вчитель. Зараз
ми дізнаємось про найбільше, найширше, найглибше, найнезвичайніше, чим багатий
наш рідний край.
Кожна правильна
відповідь – 1 бал.
·Найбільше місто України (Київ).
·Найбільша річка України (Дніпро).
·Найглибше озеро (Світязь на Волині).
·Найбільше озеро (Ялпуг в Одеській області).
·Найбільше море, що омиває Україну (Чорне).
·Найвища гора (Говерла в Карпатах).
·Найстаріше дерево (1300-річний дуб у Рівненській
області).
·Найвище дерево (модрина заввишки 54 м в м. Рахові на
Закарпатті).
·Найбільша тварина (зубр, маса якого перевищує 1 т, живе в
Карпатах).
·Чемпіони з боксу (брати Кличко).
·Чемпіон зі стрибків із жердиною (С. Бубка)
·Найбільший літак («Мрія», АН-255)
·Найглибше озеро (озеро Світязь)
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай.
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без
Батьківщини.
·
Прислів’я
про Україну, Вітчизну, рідну землю, рідний край:
Нема
на світі другої України, немає другого Дніпра.
На
чужій стороні Вітчизна удвічі миліша.
Всюди
на світі добре, а вдома найкраще.
Людина
без Вітчизни як соловей без пісні.
Людина
без рідної землі, як соловей без гнізда.
Звідки
знати безрідному, що таке любов до Батьківщини?
Вкраїна
– мати, за неї треба головою стояти.
Жити
– Вітчизні служити.
Без
відваги зазнаєш зневаги.
Грудка
рідної землі дорожча за золото.
З
рідної землі і ворона мила.
Рідна
земля – мати, а чужа – мачуха.
Та
земля мила, де мати родила.
У чужій
сторонці не так світить і сонце.
В
чужий край не залітай, щоб крилечка мати.
В
чужім краю і солов’ї не цвірінькають.
Де
рідний край, там і під ялиною рай.
За
рідний край життя віддай.
За рідним краєм і в небі скучно.
За
своїм краєм серце болить.
За
морем тепліше, та вдома миліше.
За
народ і волю віддамо життя і долю.
За
рідний край - хоч помирай.
Краще
на рідній землі кістьми полягти, ніж на чужій слави досягти.
Нема
гіршої покути, як у ріднім краю носити пута.
Свій
край, як рай, а чужа країна, як домовина.
У
ріднім краю, як у раю.
Кожному
мила своя сторона.
Вчитель.
Усім бажаю миру та мудрості!!!
КЗ «Луцька ЗОШ І – ІІІ ступенів № 17 Луцької міської
ради»
Козюк І.Р.
СЦЕНАРІЙ
ІНТЕЛЕКТ – ШОУ
“Е В Р И К А”
Гра “Еврика” складається із семи конкурсів де
використані різноманітні методи і прийоми роботи з учнями. При проведенні даної гри розкриваються
здібності учнів не лише з фахових дисциплін, а й знання з суспільно -
гуманітарних предметів. Значну роль приділено організаційній роботі, тобто
розроблені запитання і завдання до усіх конкурсів.
Мета: - повторити вивчений матеріал з фахових дисциплін та
суспільно-гуманітарних предметів;
розширити
кругозір та стимулювати пізнавальну
діяльність учнів;
- розвивати логічне мислення учнів,
уміння швидко орієнтуватися в нестандартній ситуації та використовувати
міжпредметні зв’язки, розвивати
кмітливість, винахідливість, пам'ять; формувати предметні компетентності;
- виховувати у учнів культуру розумової праці, стійкий
інтерес до навчання, увагу, та вміння працювати на результат.
Конкурс І
“Тема”
Правила гри повторюються як у гру “Хрестик і нуль”
Коли гравець закреслив лінію правильними відповідями він отримує 12
балів. Якщо відповів по лінії три рази неправильно – 1 бал. Кожна правильна
відповідь оцінюється в 2 бали.
СПОРТ
|
ЛІТЕРАТУРА
|
БІОЛОГІЯ
|
МОВА
|
ХІМІЯ
|
ІСТОРІЯ
|
МАТЕМАТИКА
|
РЕЛІГІЯ
|
ГЕОГРАФІЯ
|
Запитання і теми до конкурсу І “Тема”
Учасник №1
Тема 1 “Спорт”
В якому виді спорту
грають найлегшим м’ячем? Настільний теніс
Тема 2 “Література”
Що означає в перекладі з голандської слово Гобек? Живоїд
Тема 3 “Біологія”
Як називається суцвіття кропу? Складний зонтик
Тема 4 “Мова”
Хто першим написав
літературний твір українською мовою?
І.Котляревський
Тема 5 “Хімія”
Які “близнюки” мають протилежні спіни? Чому?
Електрони. В електронах три ковалентних числа однакові, а спін –
протилежний.
Тема 6 “Історія”
Як ми називаємо “священні війни”, що вели європейські християни, щоб
відвоювати Святу Землю в мусульман?
Хрестові походи
Тема 7 “Математика”
Кого з жінок – математиків назвали “небесною
музою”? С.Ковалевську
Тема 8 “Релігія”
Як називається піст після Маслениці? Великий піст
Тема 9 “Географія”
На якому материку і де розташоване найхолодніше місце в світі?
Материк Євразія,
Оймякон
Запитання і теми до конкурсу І “Тема”
Учасник №2
Тема 1 “Спорт”
Як називається
пенальті в хокеї з шайбою? Буліт
Тема2 “Література”
Назвіть найвидатніших драматургів ХІХ ст. та їх батьківщину.
Метерлінк (Бельгія) Чехов (Росія)
Шоу (Великобританія Ібсен (Норвегія)
Тема 3 “Біологія”
Яка сільськогосподарська рослина відома ще під назвою маїс? Кукурудза
Тема 4 “Мова”
Чим
відрізняється словосполучення від речення?
Не
містить завершальної думки
Тема 5 “Хімія”
Який хімічний елемент Ферсман назвав елементом
життя та мислення? Чому? Фосфор
Тема 6 “Історія”
Як називається єгипетська рисункова писемність? Ієрогліфи
Тема 7 “Математика”
Кому належать слова: “Математику вже тому вчити
треба, що вона розум до порядку приводить” М.В.Ломоносов
Тема 8 “Релігія”
Слов’янський бог весняного сонця. Ярило
Тема 9 “Географія”
Найвища точка
материка Австралія. гора Костюшко
Запитання і теми до конкурсу І “Тема”
Учасник №3
Тема 1 “Спорт”
Із скількох гравців
складається команда на полі у волейболі?
Із 6
Тема 2 “Література”
Який твір покладено в
основу сюжету п’єси Б.Шоу “Пігмаліон”?
Давньогрецький міф
Тема 3 “Біологія”
Яка частина рослини аїру використовується
науковою медициною? Корінь
Тема 4 “Мова”
Що вивчає орфоепія? Сукупність норм літературної вимови
Тема 5 “Хімія”
З чим пов’язана назва Собачої печери поблизу Неаполя в Італії?
У печеру з-під землі поступає
вуглекислий газ, і піднімається на висоту 50 см. Тому для людини небезпеки
немає, а для тварин у печері немає кисню
Тема 6 “Історія”
Що означає абривіатура НАТО? Організація Північноатлантичного
договору
Тема 7 “Математика”
Що означає слово “геометрія” в перекладі з
грецької мови? Землемірство
Тема 8 “Релігія”
Син бога Аполона, покровитель медицини. Ескулап
Тема 9 “Географія”
Листок якого дерева
зображено на прапорі Канади? Клена
Запитання і теми до конкурсу І “Тема”
Учасник №4
Тема “Спорт”
Назвіть прізвище сучасної відомої української
спортсменки з біатлону.
Валентина Семеренко
Тема2 “Література”
Назвіть авангардистські течії в поезії кінця ХІХ – ХХ ст.
Символізм, акмеїзм, футуризм,
декадекс
Тема 3 “Біологія”
Із скількох кісток складається череп людини? Із 23 кісток
Тема 4 “Мова”
Як називаються слова, що звучать і пишуть
однаково але мають різні лексичні значення? Омоніми
Тема 5 “Хімія”
Один із хімічних елементів Ферман назвав
всюдисущим. Який елемент він мав на увазі ? Чому? Йод
Тема 6 “Історія”
Як називалася держава монголо - татар на території Русі? Золота Орда
Тема 7 “Математика”
Чому дорівнює добуток послідовних чисел,
починаючи від -5 і закінчуючи 6?
Нуль
Тема 8 “Релігія”
Як називається священна книга мусульман? Коран
Тема 9 “Географія”
Назвіть найглибше
озеро України? Озеро Світязь
Конкурс ІІ “Оратор”
Тема конкурсу: “Піймавши золоту рибку, я б… …”
“… … … – професія сьогодення”
Правила конкурсу: 30 секунд на роздуми.
30 секунд на відповідь.
Гравці самі собі виставляють оцінки за 12 бальною системою
Конкурс ІІІ “Улюблена тема”
10 запитань по складності. Від найпростішого до
складнішого. За кожну правильну відповідь 1 бал. Якщо на всі 10 запитань дані
правильні відповіді + 5 балів.
Теми учні вибирають за
вибором із запропонованих.
Теми: Тварини;
Рослини;
Мультфільми (казки);
Земля.
Організм людини
Тварини
1.
Як удави вбивають свою жертву?
2.
Які
ссавці народжують недорозвинених дитинчат, що завершують свій розвиток у
“кишені” в матері?
3.
Як
називається здатність тварин зливатися забарвленням із довкіллям, щоб бути
непомітними для хижаків?
4.
Скільки
ніг у комах?
5.
У яких
тварин на шкірі є бородавки, що виділяють отруйний слиз?
6.
Як кажани
виявляють свою жертву?
7.
У якій
гірській породі найчастіше трапляються викопні рештки?
8.
Предком
яких тварин був архиоптерикс?
9.
Скільки
років слониха годує слоненя молоком?
10.
Де живуть
єдині в Європі мавпи – варварійські макаки?
Відповіді на запитання за темою:
“Тварини”
1.
Душать жертву
2.
Сумчасті
3.
Маскування
4.
6
5.
Жаби
6.
Випромінюють високочастотні звуки і
потім уловлюють відбиту жертвами луну
7.
Вапняк, осадові породи
8.
Птахів
9.
5 років
10.
На Гібралтарі
Рослини
1.
З яких
дерев щорічно опадає листя?
2.
Скільки
відділів поживних речовин для зародка має дводольна рослина?
3.
Який
необхідний тваринам газ виділяють рослини?
4.
Як в
науці називають квіткові рослини?
5.
До якої
групи рослин належить бамбук?
6.
Як
називаються трубки по яких в усі частини рослини надходить вода?
7.
Чому в
деяких місцях на землі, дерева набувають восени дуже яскравих барв?
8.
З яких
двох організмів складають лишайники, що ростуть на скелях і на корі дерева?
9.
Як
називаються плоди китайського аґрусу, які продаються під назвою, що нагадує нам
про Нову Зеландію?
10.
Що таке
копра?
Відповіді на запитання теми:
“Рослини”
1.
З листопадних.
2.
Два
3.
Кисень
4.
Покритонасінні
5.
Злакові
6.
Судини ксилеми
7.
Тому що в цей час у їх листках
руйнується хлорофіл, надавав їм зеленого кольору і стають видимими інші
пігменти
8.
Водорості та гриби
9.
Ківі
10.
Висушена м’якоть кокоса, виробляється на
берегах Тихого океану
Земля
1.
Чи
розміщений Північний полюс на суші?
2.
Біля
якого материка розташована найбільша коралова споруда? Як вона називається?
3.
Де земна
кора найтонша?
4.
Які гази
переважають у повітрі?
5.
Навіщо
потрібен озоновий шар в атмосфері?
6.
Область
низького атмосферного тиску, пов’язана з нестійкою погодою і сильними вітрами.
7.
Що таке
Пангея?
8.
Як
утворились Гімалаї?
9.
Що таке
вогняне кільце?
10.
Якого
типу гірські породи бувають пронизані горизонтальними смугами?
Відповіді на запитання теми:
“Земля”
1.
Ні. Він розміщений у
Північно-Льодовитому океані.
2.
Біля материка Австралія. Великий
Бар’єрний риф.
3.
Під дном океану.
4.
Азот і кисень.
5.
Затримує шкідливе випромінювання сонця.
6.
Циклон.
7.
Супер-материк, який існував 300 млн.
років тому.
8.
У результаті зіткнення двох платформ
материкового походження.
9.
Ланцюг вулканів і розломів земної кори
по берегах Тихого океану.
10.
Осадові гірські породи.
Організм людини
1.
З кількох
камер складається серце?
2.
Який
найдовший м’яз тіла людин?
3.
Назвіть
найбільшу артерію кровоносної системи людини.
4.
Яка кількість
кісток скелету людини?
5.
Назвіть
органи чуття.
6.
Як
називається нерухоме з’єднання кісток скелету за допомогою хрящової тканини?
7.
Який
орган на тілі людини займає найбільшу площу?
8.
Які
чотири основні макроелементи входять до складу клітини?
9.
Де
закодована спадкова інформація?
10.
Який
перший рефлекс новонародженої дитини?
Відповіді на запитання теми:
“Організм людини”
1.
З
чотирьох.
2.
Кравецький
м’яз.
3.
Аорта.
4.
206 –
214.
5.
Око,
вухо, ніс, язик, шкіра.
6.
Синхондроз.
7.
Шкіра.
8.
Кисень,
азот, вуглець, водень.
9.
У генах,
хромосомах.
10.
Хапальний.
Мультфільми - казки
1.
Близький
друг П’ятачка?
2.
Хто є
автором казки “Білосніжка і сім гномів”?
3.
Назвіть
прізвища акторів, які озвучували героїв мультфільму “Ну, постривай”.
4.
За
мотивами казок якого автора створені мультфільми “Простоквашино”, “Дядя Федір”,
“Чебурашка”?
5.
Що завжди
носила Шапокляк у сумочці?
6.
Якому
казковому персонажу у Копенгагені встановлено пам’ятник?
7.
Які
магічні цифри часто зустрічаються у казках?
8.
Скільки
років було Малюку і Карлсону із мультфільму “Малюк і Карлсон”?
9.
Як
називається нагорода, яку надають діти дорослим за найкращі літературні твори?
10.
Хто із
відомих російських письменників переклав “Алісу в країні чудес”, і як він її
назвав?
Відповіді на запитання теми:
“Мультфільми - казки”
1.
Вінні –
Пух.
2.
Браття
Грим.
3.
Вовка
озвучував Папанов, зайця – Румянцева.
4.
Успенського.
5.
Крису
Анфісу.
6.
Русалоньці.
7.
3, 7, 9,
12.
8.
7 років
було Малюку і Карсон був у повному розквіті сил.
9.
Орден
усмішки.
10.
Набоков
“Аня в країні чудес”.
Конкурс ІV “Практикум”
І
дослід “Чарівна паличка”
ІІ дослід “Хустинка, яка не горить”
ІІІ дослід “Виверження вулкану”
Відповіді потрібно написати і захистити, не міняючи
свої докази написані на листках паперу, а тільки доповнюючи. Для роздумів і
написання відповіді відводиться 1 хвилина.
Кожен дослід оцінює вчитель
хімії за п’ятибальною шкалою.
Конкурс V “Підказка”
Правила гри.
За спиною у журі ведучий
показує картинки з підписами. Член журі за допомогою розповіді учасника за 1
хвилину має відгадати як найбільше назв картинок. Учасник використовує слово
“Далі” пропускаючи ті картинки яких він не знає.
Конкурс VІ “Мій коник”
Наші учасниці навчаються
у дружніх групах, це ми побачили у першому конкурсі “Представлення”.
·
А чим же
вони займаються у вільну хвилину?
·
Що
полюбляють робити?
·
Чим
цікавляться?
Для цього у нас є конкурс на виконання домашнього
завдання “Мій коник”.
Конкурс VІ “Дуель” Фінал
Правила гри. Хто перший
підніме руку і дасть правильну відповідь отримує 2 бали. Задається 10 запитань.
1. Столиця Бразилії. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - (Бразиліа)
2. Найбільший ссавець на Землі. - - - - - - - - - - - - - - - - - - (Кит)
3. Офіційна мова Ватикану. - - - - -- - - - - - -
- - - - - - - - - - - (Італійська)
4. Північний сусід України. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - (Білорусь)
5. Органоїд клітини в якому відбувається
фотосинтез. - - - -- (Хлоропласт)
6. Речовина з якої виготовляють папір. - - - - -
- - - - - - - - - - - - (Целюлоза)
7. Прізвище завідувача відділення “Фармація”. - -
- - - - - - - - - -(Яворська)
8. Автор підручника з неорганічної хімії. - - --
- - - - - - - - - - - -(Романова)
9. Кровотворний орган людини. - - - - - - - - - --
- - - - - - - - - - - - - - (Кістки)
10.
Найвищий
діючий вулкан світу. - - - - - - - - - - - - -(Ключевська Сопка)
11.
Найкращий
друг Вінні-Пуха. - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - (П’ятачок)
Підведення підсумків гри.
Нагородження. Привітання членів журі.
Дякуємо за гру!!!
На чорній сажі паростки жовтаві
Пісня про пожежних.
Вже звичайний день згорає
Приспів:
Лиш пожежні одні
Не залишать вас в біді
І сьогодні, і щоночі
1.
Піраміди
ви єдині
КЗ «Луцька ЗОШ І – ІІІ ступенів № 17 Луцької міської
ради»
Літературно – музична композиція
на протипожежну тематику
«Скажемо наше дружнє “НІ !”
всім пожежам на Землі.»
Мета: -навчити
правилам безпечного поводження з вогнем та засобам запобігання пожежі в
громадських та житлових приміщеннях;
- засобами
театралізованого мистецтва сформувати уявлення про причини виникнення пожежі;
- виховувати
почуття відповідальності за власне життя і здоров’я та здоров’я оточуючих.
Первісні люди добувають вогонь.
Людина
1: Вогонь прийшов до нас із давнини. Це
Прометея дар найкращим людям.
Людина
2: Вогонь!
Людина
1: Прометей здобув вогонь!
Людина
2: Тепло!
Разом: Священний вогонь!
На сцену виходить Прометей, із
запаленим факелом. Піднімає руку з вогнем над головою.
Прометей:
Люди, радійте, я здобув вогонь. Візміть
його, зігрівайтесь, розводьте вогнища, зігрівайте свої тіла і серця. Нехай він
згуртує вас і принесе вам добро та радість.
Людина
2: Земле, люди твої радіють життю та
бережуть свій вогонь. Вони й тебе зігрівають цим вогнем і вогнем сердець своїх.
Людина
1: Ми принесемо вогонь в життя!
Людина
2: І роздамо усім людям планети!
Людина
1: А з ним дружбу!
Людина
2: Радість зустрічей!
Людина
1: І рішучість боротися!
Людина
2: За красу твою, Земле!
Людина
1: За щастя твоє молодь!
Разом: Життя! Життя! (Простягають руки до глядачів).
Злий Вогонь: Рано радієте! Вогонь добра?
Волі? Це – вогонь смерті! Ви просто не знаєте, що принесе смерть і розруху.
Такі міста, як Москва, Київ та інші згорали майже дотла. Вісім разів горів
Київ, гинули тисячі людей. Луцький замок Любарта згорав повністю. А потім в
Луцьку, у Волинській області , чимало згорало. Від вогню лише в 20-- році згорить
_____ об’єктів, загине ____ дорослих, і навіть ____ маленьких дітей.
Прометей: Не слухайте його, люди. Бережіть
вогонь, поводьтеся з ним обережно і він принесе вам щастя. Люди знайшли від
нього захист: вони написали правила протипожежної безпеки, організували
навчання, придумали техніку приборкування Злого Вогню.
Людина
2: Вивчіть правила пожежні:
Будьте завжди обережні,
Знає хай дитина кожна –
Жартувать з вогнем не можна.
Дітям добре треба знати
Правила протипожежні.
Лічилка
1.
Не вмикай на
кухні газ – це раз.
2.
Не кидай за
піч дрова – це два.
3.
В лісі сірники
не три – це три.
4.
Не лишай
вогонь в квартирі – це чотири.
5.
Не лягай при
свічці спать – це п’ять.
6.
Іскра впала на
підлогу погасіть – це шість.
7.
Зачини вікно в
квартирі – це сім.
8.
У грозу не
стій рід деревом у лісі – це вісім.
9.
Сірником не
бався знічев’я.
Разом: Пам’ятайте всі, про, що тут йдеться – десять.
Виходять усі зі сцени.
На сцену виходять дві
сільські кумоньки.
Кума 1: Ой, людоньки, рятуйте, горить!
Кума 2: Що горить?
Кума 1: Шкварки на пательні.
Кума 2: А то чому ж?
Кума 1: То я пательню на газ поставила, а сама пішла телевізор дивитися, про
пожежу. А то
чую щось димом потягнуло. Ну думаю техніка пішла, показують, ще й запахи
передають. А тут мені в голову щось як пальнуло…
Кума 2:
То воно, кумо й видно.
Кума 1:
То я й про шкварки і згадала. Добре, що
хоть хата не згоріла.
Кума 2:
О, кумо! То в тебе тая болєзнь, що і у
мого діда, скліроз називається. Він, як сяде до телевізора, то про все на світі
забуває.
Кума 1:
То і мій так, як сяде, уткне свого носа,
то до третіх півнів того ящика дивиться.
Кума 2: О, кумо, дивись, щоб він до червоного півня не досидів.
Кума 1:
А то чому ж?
Кума 2:
А ти, що не чула? Ото, Сашко Одарчин
прийняв на душу оковитої, та й сів телевізор дивитись, та ще й отого цибалка у
зуби взяв, та й заснув.
Кума 1: А, чула, чула. Він тепер “Лужанську” попиває.
Кума 2:
Ні, кумо. То він зараз чортам в пеклі
про ваші шкварки розповідає.
Кума 1: Кумо, а ваш підсвинок курить?
Кума 2: Та де ти бачила, щоб свині курили?
Кума 1: То значить ваш свинець горить!
Кума 2: Вихід один дзвонить за номером 01.
Кума 1: І до вас відразу примчать пожежники.
Всі учасники виходять на
сцену.
Учень 1: Пожежник – це і хімік, і електрик, і спортсмен, і мужчина, і сім’янин.
Учень 2: Так, професія, пожежника – це невтомна праця. Це щоденний екзамен
на професіоналізм. Це щоденний
героїчний подвиг.
Учень
3: Найкращий пожежник одягає бойове
спорядження за 18 секунд, через 30секунд він займає місце в кабіні машини.
Учень
4: Пожежники попереджують, що пожежа може
трапитись тільки тоді, коли людина неправильно поводиться з вогнем.
Учень
5: Причини пожежі такі:
·
необережність
з вогнем.
·
пустощі з
вогнем.
·
несправність
електричних та газових приладів.
Сцена з Добрим і Злим Вогнем.
Учень 6: А як запобігти пожежі? Розкажіть нам Добрий та Злий Вогонь.
Злий Вогонь: Бався сірниками.
Добрий Вогонь: Сірниками бавитися не можна – це небезпечно!
Злий
Вогонь: Ввімкни телевізор, а сам засни.
Добрий
Вогонь: Електроприлади треба вимикати
вчасно.
Злий
Вогонь: Запали газ на плиті і йди до школи.
Добрий
Вогонь: Не можна залишати без догляду
вогонь на газовій плиті.
Учень
6: Добрий Вогонь переміг!
Злий
Вогонь: Я вам покажу!
Учень
1: Вогонь у лісі!
Вірш волинського поета Василя Гея.
1.
Я бачив як
палає древній ліс,
Як падали ялини і кричали,
Підкошені червоними мечами.
2.
Як тішився
вогню пекельний біс,
Шалено біг полянами й корчами.
І танув хлорофіл, неначе віск,
І свист, і грім, і рев, і виск, і тріск
–
Ще довго снились гуки ці ночами.
3.
А навесні
заврунилася павіть,
На чорній сажі паростки жовтаві
Зійшли і потяглись у свіжу просинь.
4.
І попелу
воскресла чиста врода,
Та бачив я, як гинула природа –
І того жаху вже довіку досить.
5.
Щоб світ сіяв
для цвіту і для плоду,
З вогнем не грайся зроду без причини.
Пісня про пожежних.
(музика групи “Плач Єремії” пісня “А вона, а вона…”)
I куплет
Вже звичайний день згорає
Місто тихо спочиває
Завтра день новий до нас прийде
Вже стихають всі турботи
Лиш пожежні на роботі
Бо біда нечутно підійте.
Приспів:
Лиш пожежні одні
Не залишать вас в біді
Перешкоди всі здолають
І приборкають вогні.
Ці безтрашні мужні люди
Ризикуючи життям
Зберігають наше місто
Наше мирне майбуття.
II куплет
І сьогодні, і щоночі
Заглядають смерті в очі.
Хоч життя дається тільки раз.
І життям ризикували,
І Чорнобиль рятували,
Та ніхто не пам’ятав образ.
Приспів.
Учень 2: Пожежники – сміливі, мужні люди,
З вогнем вступають в нелегкий двобій.
Пожеж, ми, віримо, значно менше буде.
Учень 3: Земля наша прекрасна й неповторна,
В майбутнє лине у надій човні.
Хай повнеться життя, життям волторне.
Разом: Пожежам на Землі, ми, скажемо дружнє: “НІ!”.
КЗ
«Луцька ЗОШ І – ІІІ ступенів Луцької міської ради»
Козюк
І.Р.
Прийди
до серця, Україно, благослови добром мене!
Мета: - доповнити і поглибити знання учнів про Батьківщину,
формувати уявлення про Україну як суверенну державу з давньою історією, багатою
культурною спадщиною;
- виховувати в учнів почуття патріотизму, національної
гордості, любові до рідного краю, повагу до батьків, природи,
землі-годувальниці, розуміння своєї причетності до всіх подій, які відбуваються
в Україні;
- розвивати в учнів творче
мислення, уяву , комунікабельність, формувати переконаність у нетлінності
духовних скарбів народу.
Обладнання:
святково прикрашена класна кімната; стіл з вишитою скатертиною, хліб-сіль,
букет калини; виставка книг про державну символіку, звичаї традиції
українського народу.
22 січня – день Соборності України
Інформаційна
хвилинка
Вчитель: Рідний край... Він починається
від батьківського порогу, стрункої гоголі, твоїх воріт, з барвінку, який ніжно
стелиться по садочку. Найсвятішими для нас є слова Україна, Батьківщина. Адже
Батьківщина - це не тільки Україна, а й рідна домівка і те місце, де ти
народився і виріс, де минули найкращі роки твого життя.
Мати і земля... Земля і мати... Це роботящі руки наших
прабабусь, бабусь, які з тяжкі роки підняли до життя нашу землю, полили її
гіркою сльозою, засіяли молодим життям. Як сказав поет: Орали землю, сіяли жита. Рушали в
бій до Змієвого валу... і нива пращурів - земля свята - Сто сотень поколінь
нагодувала. Усе, іде, народжується з чистих помислів, добра, злагоди, живе,
розквітає на землі доброю правдою. Все на світі має душу. Має душу і наша
земля. Як наші предки сприймали душу рідної землі?!
Учень: Народ глибоко поважає землю і
називає її матір'ю: "Земля -наша мати, бо вона годує і людей, і
тварин". Тому при поклонах цілують землю. Землею клянуться, як чимось
святим. Клятва та найстрашніша, коли при її проголошенні цілують землю.
„Клянуся землею!" - вигукнув впевнений в собі лицар-козак, цілуючи землю,
або навіть з'їдаючи її!
Учень: Треба за життя подумати про своє
місце на землі рідної України, подумати про те, чи скажуть про тебе люди добре
слово, яку пам'ять залишиш після себе, яким ти був сином чи донькою для своєї
матері - України, для своїх батьків. Пам'ять роду і почуття патріотизму тісно
пов'язані між собою. Адже від шанування батьків йде шанування рідної землі -Батьківщини.
Шанування батьків - один з найсвятіших обов'язків людини, а також її неоплатний
борг. Батьки нас зростили, виховали, навчили добра, і як же не відплатити їм
пошаною, любов'ю, ласкою. А власне, вони тільки цього на схилі літ і хочуть від
нас. Скупимося ми на ласкаві слова для своїх рідних і тільки тоді, як втрачаємо
їх, відчуваємо провину. Тож дорожіть, друзі, кожним днем, прожитим разом із
батьками, допомагайте їм у всьому.
(Звучить пісня)
Бабуся: У які світи тебе, внучку, не
поведе життя, пам'ятай: найдорожче в ньому - твоя Батьківщина, земля, на якій
ти народився.
Мати: Можна все на світі вибирати, сину,
Вибрати не
можна тільки Батьківщину.
Можна
вибрать друга і по духу брата,
Та не
можна рідну матір вибирати.
(Простягає сину
вишитий рушник)
Візьми на щастя. Він тебе завжди поверне до отчого дому.
Юнак: Я буду пам'ятати, мамо, бо Україна і
світ наді мною стоять.
Україна і Світ - два крила мого лету.
Вони в серці моєму безмежно дзвенять,
Вони з духом моїм поєднали планету.
Без Вкраїни мені не являється Світ,
А без Світу для мене немає Вкраїни.
Бо для мене вони, як отой моноліт,
Без якого не бачу в собі я людину.
Україна і Світ - ніби райдуги дві,
-Що з'єднались у райдугу вічно єдину,
Україна сія у красі світовій,
Світ мені осіяв чарівну Україну.
Батько: Швидко пролетять шкільні роки.
Колись захочеш їх зібрати по шляхах широких, але не збереш, бо немає вороття в
минуле. Кожний прожитий день рахуй добрими справами, бо без добра немає людини,
адже вона з сього бере свій початок. І від цього світ людяніє.
Бабуся: Сказав мудрець: Живи, добро
звершай! Та нагород не вимагай. Лише в добро і правду віра Людину відрізни від
мавпи й звіра.
Дідусь: Хай оживає істина стара; Світ
починається з добра!
Бабуся: А ще, мій онучку, хліб - усьому
голова. Хліб наш насущний. Це найвищий здобуток нашої праці, глава дому, із
мозолистих рук предків узяли ми його собі у спадок. На жаркому черені випечений
у капустяному листі, вистояний, обплетений передвечірньою райдугою, пахощами
любистку, м'яти, татар-зілля, запах якого порівнюється з принадним маревом
найтонших парфумів. Вишептаний на молитві, він не має ціни (Дає юнакові кусань
хліба). Візьми його він додасть тобі сили, зніме втому. Оцей кусень знає ціну
життя і смерті. До нього ми простягаємо руки з дня народження, вклоняємося йому
перед смертю,
Батько: „Не кидайся хлібом - він
святий", - В суворості ласкавій, Бувало, каже дід старий Малечі кучерявій.
Бо красен труд, хоч рясен піт, Бо жита дух медовий Життя несе у людський світ і
людські радить мови. Хто сіє-зерно золоте, В землю палку, невтомну, Той сам
пшеницею зросте На полі вселюдському.
Дідусь: Шануйте славні традиції, звичаї
нашого народу, пам'ятайте завжди і скрізь, що ви діти козацького роду, онуки
славних пращурів, що не корилися ні кровавій орді, ні мечу, ні кулемету, а
свято вірили в майбутнє своєї держави.
Учень: Вперше незалежність була
проголошена за часів Богдана Хмельницького. Друге проголошення пов'язане з
Центральною радою, коли холодним осіннім днем 9 листопада (за старим стилем)
1917 року Михайло Грушевський на багатотисячному вічі міста Київ урочисто
проголосив III Універсалом про цю визначну подію. Втретє за історією України
проголосили незалежність у 1991 році. Сьогодні, коли ми святкуємо річницю
незалежності України, ми не можемо не згадати символи нашої держави. Учень:
Пісні М.Вербицького на слова П.Чубинського "Ще не вмерла Україна"
судилося стати гімном. Саме ця пісня змогла об'єднати навколо себе патріотів,
одержимих єдиною метою - побудовою соборної незалежної України. Про утвердження
нашої державності й самостійності свідчить і те, що ми маємо герб України -
тризуб.
Учень: Існує близько 400 версій, які
пояснюють походження тризуба. Він графічно передавав єдність жіночого і
чоловічого начал. Вважають, що це уособлення трьох природних стихій - повітря,
води, землі. Тризуб як знак князівської власності широко використовувався в
Київській Русі. Акт соборності України проголосили 22 січня 1919 року, лише
тоді державним гербом став золотий тризуб на синьому тлі.
Учень: А прапор з синьо-жовтими
кольорами мотивований такими міркуваннями: символами України є чисте небо та
пшеничне поле. Державні символи - це святиня, і ставлення до них теж повинно
бути святе.
Батько: Ми віримо в сили розуму свого
народу, який повинен сам вирішувати свої національні проблеми, а не чекати
допомоги від інших. Доля України - в наших руках.
Юнак: Ні, не згине Україна
В печальній неволі:
Ми відродим землю предків
Для кращої долі.
Розбудуєм, уквітчаєм Україну гідно.
Чим пишається кохана,
Примножимо плідно.
Учень: Щороку 22 сiчня весь український народ iз
вдячністю згадує тих героїв, якi боролися за об’єднання усiх нацiонально-демократичних
сил українства, хто словом i багнетом намагався вiдтродити незалежну Соборну
Українську державу. Ідея всеукраїнської єдності формувалася ще з часiв
Київської Русi, Галицько-Волинської держави, визвольної вiйни пiд проводом
Богдана Хмельницького, Гетьманщини.
Учень: Реалiзувалась ця
мрiя внаслiдок української революцiї 1917- 1920 рокiв, пiд час якої з великою
силою розкрилися свободолюбство i нацiональний дух українського народу,
утворилися двi демократичнi держави - Українська Народна Республiка (УНР) та
Західноукраїнська Республiка (ЗУНР). Нажаль, двi роз’єднанi держави не могли
iснувати як єдиний полiтичний, економiчний органiзм, цьому заважав ряд причин.
Не зважаючи на перешкоди, народ України не полишав прагнення до соборизацiї
всiх українських земель у власнiй державi.
Учень: 1 грудня
1918 року представники державного Секретаріату ЗУНР - Левицький, Цегелоський,
члени директорiї — Винниченко, Петлюра, Андрiєвський, Швець пiдписали у Фастовi
Предвступний договiр про майбутнє об’єднання двох республiк. Цей договiр став
першим i основним актом соборностi, викликав схвалення українського загалу.
Учень: 3 сiчня 1919
року на першому засіданнi Української Народної ради було одностайно прийнято
Ухвалу про злуку ЗУНР i УНР. Часописи пiдкреслювали, що тим самим зроблено
перший крок на шляху до соборностi українських земель.
Директорія i Рада Народних Мiнiстрiв
призначила святкування об’єднання УНР i ЗУНР на 22 сiчня. Мабуть, ця дата не
була випадковою, адже вказаний день збiгався з рiчницею iсторичного IV
Унiверсалу Цетральної Ради, згідно з яким УНР проголошувалася самостiйною,
незалежною державою, отже вiн мав стати днем подвiйного всенародного свята —
Незалежностi i Соборностi.
Учень: 22 сiчня 1919
року на Софіївській площi, бiля пам’ятника гетьману Богдану Хмельницькому, у
присутностi десяткiв тисяч киян лiдери УНР і повноважна делегація ЗУНР заявили
про свiй непохитний намiр збудувати єдину соборну Українську державу.
З раннього ранку мiсто набуло святкового
вигляду. На будинках державних установ майорiли нацiональнi синьо-жовтi
прапори, Софiївський майдан прикрашала трiумфальна арка зі старовинними гербами
України і Галичини.
Учень: В Актi злуки
проголошувалося: «Однинi воєдино вливаються століттями відiрванi одна від одної
частини Єдиної України, Захiдноукраїнська Народна Республiка (Галичина,
Буковина Угорська Русь) i Надднiпрянська Велика Україна. Здiйснилися вiковiчнi
мрiї, якими жили, i за якi вмирали кращi сини України. Однинi є єдина,
незалежна Українська Республіка».
Учень: В.Переяславець
Дзвони в Україні
Задзвонили срібні дзвони в Україні,
Аж по світі по широкім стало чути:
"Зустрічайте Воскресіння день! Віднині
Навік-віки Україні вільній бути!"
Зашумів відвічний Київ прапорами,
Розлилась народу повідь по Подолі,
На майдані, на Софійськім, з корогвами
Зустрічала Україна свято волі.
Україно, нездоланна вища Мати
Володимира, Богдана і Тараса.
Бог тобі призначив жити, не вмирати,
Бути світові як захист і окраса.
Учень: Земле
рідна!
Мозок мій світліє,
І душа ніжнішою стає,
Як твої сподіванки і мрії
У життя вливаються моє
Василь Симоненко
Вчитель: Україна - країна трагедій і
краси; країна, де найбільше люблять волю і найменше знали її. Ви - майбутнє
України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте культуру, славте її.
Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність
України, поважайте свій народ і йога мелодійну мову. Шануймо себе і свою
гідність - будемо шановані.
КЗ «Луцька загальноосвітня школа І – ІІІ
ступенів № 17 Луцької міської ради»
Козюк І.Р.
Сім чудес світу
Мета: -познайомити
учнів з найзнаменитішими та найвеличнішими
пам’ятками архітектури і мистецтва античності, багатовіковою історією
Стародавнього світу;
- розвивати інтерес до вивчення
історії, сприяти формуванню та розвитку творчих, пізнавальних та комунікативних
здібностей учнів учнів у процесі вивчення матеріалу;
-виховувати шанобливе ставлення до культурних
цінностей, сформувати почуття відповідальності за свою навчальну діяльність, розширювати світогляд учнів.
Звучить музика. На сцену виходять 3 учні.
Стародавні вчені.
1. Скільки чудес на світі?
2. Сім, це кожен знає.
3. Ці славнозвісні чудеса описав у своїй
“Історії” грек Геродот, котрого вважають “батьком” історії, а з “батьком” не
варто сперечатися.
1. Зараз
до сімох див Світу відносять: Піраміду Хеопса.
2.
“Висячі сади” Семираміди.
3. Статую
Зевса.
1. Храм
Артеміди.
2.
Галікарнаський мавзолей.
3. Маяк
на острові Фарос.
1. Колос
Родоський.
2. З числом сім пов’язані найзнаменитіші та найвеличніші пам’ятки
архітектури і мистецтва античності – однією з цих пам’яток є Піраміда Хеопса.
Звучить музика.
1. Піраміда Хеопса (Єгипет, ІІІ
тисячоліття до н.е.)
Дійові особи та виконавці:
1.
Автор 1;
2.
Фараон Хеопс;
3.
Автор 2.
1. Недаром кажуть: ”Усе на Світі боїться часу,
але час боїться пірамід”.
2. Я фараон Хеопс, наказую вам побудувати мою
усипальницю. Нехай вона перевершить усе, споруджене до цього часу.
3. Висота
піраміди 146,6 м, площа підвалини складає 52 900 м².
1. Ця велетенська піраміда буде складена з блоків
вапняку, кожен з яких важить 2,5 тони.
2. Аби її спорудити потрібно 2 300 00 блоків.
Вона буде важити 6 400 000 т, тому ґрунт має бути дуже міцним.
3. Пройшов час…
1. Зведення піраміди тривало 20 років. Вона
складається з 128 шарів каменю. Це була східчаста гора. Однак на цьому робота
не закінчилась: ступіні були закладені каменями, так що поверхня піраміди стала
хоча і не цілком гладенькою , але вже без виступів.
2. Споряджена білосніжним вапняком піраміда сяяла
у променях Сонця і здається єдиним монолітом, у її середині розгалужена мережа
ходів.
1.
Піраміди
ви єдині
Дожили до наших днів.
Ви єдині й неповторні
Живете і в наші дні.
2. Бачим ми сьогодні вас
На малюнках та картинах
І оспівуєм в піснях,
Зустрічаємо у книгах.
3. Тільки вас ми дочекались
Аж до наших днів.
Піраміди ви красиві
Велетенські наші ви.
1. Піраміда
Хеопса – єдине чудо світу яке збереглося до наших днів без реставрації. Проте
потрібно берегти цю споруду. Піраміди були побудовані для уславлення царів, але
самі стали славою Єгипту.
Перший вчений дослідник, що
проник і дослідив середину піраміди був Халівр Адбала Аль Ману, з того часу
вчені почали досліджувати це творіння єгиптян. На сьогоднішній день безліч
туристів відвідує Єгипет, більше всього їх цікавить - піраміда Хеопса.
Кожен турист хоче, щоб цей
момент зустрічі з кам’яним гігантом запам’ятався на все життя. Дехто обходиться
фотознімком, інші хочуть відламати шматочок камінця від піраміди. Проте, якщо
всі будуть і далі руйнувати безцінну пам’ятку історії, то вона в решті решт
розвалиться.
І тоді потрібно буде
реставрувати піраміду. На це піде дуже багато часу, зусиль і терпіння. Можливо
на реставрацію піде менше часу, адже у сучасному світі існує безліч обладнання
яке б допомогло людям у зведенні піраміди. Тому, щоб цього не сталося потрібно
охороняти споруду, і тоді вона буде дивувати людей ще десятки і сотні років.
Звучить музика.
2. “Висячі сади” Семираміди (Вавилон,
VІ століття до н.е.)
Дійові особи:
1.
Автор 1;
2.
Автор 2;
3.
Цар Навуходоносол II.
3. Я, цар Навуходоносол II.
Влаштувати “висячі сади” для моєї коханої дружини, перської царівни, яка надто
сумує у запилюженому і спекотному Вавилоні, коли я у походах, і щоб ці сади за
своєю красою не мали собі рівних у всьому світі. Я тобі жінко привезу із
завойовницьких походів різноманітні екзотичні рослини.
1. Сім
терас, котрі піднімалися сходинками одна над одною. Становили найбільший і
найвидатніший дендрарій стародавнього світу. Кожна з семи терас, являла собою
самостійний сад. По зовнішньому краю кожної тераси, росли різноманітні рослини,
які поступово переходили з однієї тераси на іншу. У такий спосіб поєднували всі
сім садів в один єдиний ансамбль. Там були мініатюрні річки і водоспади; на
маленьких ставках плавали качки, і квакали жаби; метелики, бабки, бджоли
перелітали з квітки на квітку. Висячі сади Семираміди не мали собі рівних у
всьому світі.
2. Кожна з
семи терас, являла собою самостійний сад. По зовнішньому краю кожної тераси
росли різноманітні рослини, які поступово переходили з однієї тераси на іншу. У
такий спосіб поєднували всі сім садів в єдиний ансамбль. Там були мініатюрні
річки і водоспади; на маленьких ставках плавали качки і квакали жаби; метелики,
бабки, бджоли перелітали з квітки на
квітку. Висячі сади Семираміди не мали собі рівних в усьому тодішньому світі.
1. Археолог
Роберт Кальдевей виявив те, що залишилось від чудесних садів. Він знайшов їх
випадково. Перечитавши джерела з історії Вавилона, Кальдевей знайшов згадку, що
писаний камінь у Вавилоні використовували при будівництві “висячих садів”
Семираміди!
2. Семираміда наказала,
Побудувати їй сади.
Сади підвішені на балках,
Сади висячі всі її.
Сьогодні ми читаємо
Про ці сади в книжках.
Пісні про них складаємо
Вірші про них вивчаємо.
Нам треба повідомити
Нащадкам всім своїм,
Про місто Вавилон
Про ці сади їм всім.
Звучить музика.
3. Статуя Зевса в Олімпії.
Дійові особи:
1.
Автор 1;
2.
Зевс;
3.
Автор 2;
4.
Скульптор Фідій.
2. Я, Зевс
могучий, народився в Олімпії на батьківщині олімпійських ігор. Я, улюблений бог
стародавніх греків. Я, заснував Олімпійські ігри, які відбуваються кожні 4
роки.
4. Я,
скульптор Фідій, виконав статую Зевса у Акрополі. Зевс сидить на троні з
підлокотниками і високою спинкою. У лівій руці він тримає символ своєї влади –
скіпетр, увінчаний орлом. На його правій відкритій долоні стоїть крилата богиня
перемоги Ніка. Голову Зевса вінчає вінок з гілки оливи.
3. У Греції
того часу було чимало статуй та архітектурних споруд, що за своєю художньою
вартістю не поступалися цьому витвору Фідія. Чому ж саме статуя Зевса
Олімпійського вважається дивом світу?
1. На це
питання можна дати дві відповіді. По – перше: Олімпія була головним в Греції
центром культу Зевса і статуя Зевса була найвідомішою і наймасштабнішою
скульптурою Верховного грецького бога. До цього грецькі боги відрізнялись від
людей своєю безмежною владою.
3. Про
місце знаходження цієї статуї можна робити лише припущення. У ХІХ столітті були
проведені розкопки, де були виявлені знаряддя праці великого скульптора. Але,
чи помер Фідій у славі та повазі? Чи закінчив своє життя у в’язниці в Афінах за
звинуваченням знайденого у нього золота та слонової кості? так і невідомо.
Звучить музика.
4.Храм Артеміди в Ефесі (Греція,
ІV століття до н.е.)
Дійові особи:
1.
Автор 1;
2.
Служниця;
3.
Артеміда;
4.
Пастух і Слуга.
1. А чи знаєте ви, яке четверте
чудо світу? Колись давно жила богиня Артеміда, у одному з найбільших міст Малої
Азії. Одного разу їй захотілось, щоб для неї побудувати храм.
2. Грандіозний біломармуровий
храм, присвячений богині Артеміді в Ефесі, вважався найпишнішим храмом
Стародавньої Греції – четвертим чудом світу. Його збудували із чудового
міцного, білого, місцевого мармуру, знайденого при досить комічних обставинах.
3. Я, богиня Артеміда
наказую вам побудувати грандіозний храм,
який складатиметься з 127 вісімнадцятиметрових колон, які підтримуватимуть храмову покрівлю. В його
основі має лежати великий прямокутник зі сторонами 51 на 105 м.
2. Так, ваш наказ буде
виконано. (Звертається до слуги). А
де нам взяти такий міцний мармур?
4. Потрібно подумати (німа сцена)
1. Люди клопоталися. Це
продовжувалось до того часу, поки два впертих барани, що паслися на околицях
міста, на тамтешніх горбах, серед сірих скель, не почали з’ясовувати стосунки.
Один з них, атакуючи, проскочив повз свого суперника і буцнув лобом в одну з
найбільших скель, що була поблизу. Удар був таким сильним, що від скелі
відкотився, сяючий, білий шматочок. Пастух, що пас овець, підібрав шматок і
помчав з ним до міста.
4. Ось, мармур, з якого ми
побудуємо храм для Артеміди.
3. У знак своєї вдячності,
нагороджую тебе, і оголошую героєм міста!
1. Храм збудували. Протягом
століть він потерпав од землетрусів, його перебудовували, час від часу він
знову занепадав, проте, коли у 560 році до нашої ери Ефес завоював лідійський
цар Крез, храму, можна сказати, пощастило. Літньої ночі 356 року до нашої ери
його спалив спалив такий собі Геростат – житель Ефеса, котрий у такий спосіб
вирішив обезсмертити своє ім’я у віках.
2. Храм реставрували. Але в 262
році його частково зруйнували й пограбували, цей культовий пам’ятник остаточно
занепав.
1. У наступні століття Ефес
часто переходив із рук до рук, і його нові господарі щоразу використовували
чудовий мармур давнього храму на будівництво свої церков, жител., і вже ніхто
не пам’ятав, що він узагалі колись існував.
Звучить музика.
5. Галікарнаський мавзолей (Карія,
ІV століття до н.е.).
Дійові особи:
1.
Автор;
2.
Сатрап Мавсол;
3.
Пифей;
4.
Артемізія (дружина Мавсола).
2. Я
молодий сатрап Мавсол вирішив спорудити собі монументальний надгробок –
мавзолей, який би своєю назвою і величним видом служив вічним нагадуванням
нащадками про моє ім’я, славу. Я жагучий шанувальник грецького мистецтва і
культури. Доручаю моїм архітекторам взяти участь у спеціалізованому конкурсі.
1. Мабуть, не було жодного відомого грецького
зодчого, який би не пробував свої сили в цьому художньому змаганні. Переможцями
в конкурсі виявилися Сатир і Пифей.
3. Наш
проект виглядав так. На п’ятиярусній підставі височів величезний куб довжиною
27 м, шириною 33 м і висотою 22 м. Над ним розташовується усипальниця, яку
оточувало 39 одинадцятиметрових колон. У вигляді даху над колонадою піднімалася
піраміда, що увінчена колісницею з четвіркою запряжених у ряд коней. Загальна
висота мавзолею 49 м.
1. Перший у світі мавзолей, що став п’ятим Чудом
Світу, вражав не тільки своєю незвичайною конструкцією, його стіни були
стравжнім шедевром. Однак, цими шедеврами сам Мавсол уже не зміг помилуватися.
2. Дружино моя і сестро Артемізіє на знак своєї
безмежної любові до мене довели будівництво до кінця.
4. Добудую
я гробницю. На даху мавзолею колісницею буду правити я, Артемізія. і Мавсол.
1.
Артемізія теж не дожила до закінчення будівництва. Вона вмерла через 2 роки
після смерті Мавсола. Ініціативу взяли у свої руки скульптори, архітектори і
майстри, що брали участь у будівництві. Протягом століть мавзолей був
зруйнований. Нащадкам залишається лише милуватися архітектурними знахідками,
які знаходяться у Британському музеї в Лондоні.
Звучить музика.
6. Маяк на острові Фарос (Александрія,
Єгипет, ІІ століття до н.е.)
Дійові особи:
1.
Автор;
2.
Олександр Македонський;
3.
Архітектор.
1. А чи знаєте ви, яке шосте чудо світу? Так,
Олександрійський маяк. До його будівлі другим дивом світу вважалися стіни Вавилону.
Коли ж у гирлі Нілу був споруджений 130- метровий маяк, сучасники настільки
були вражені цим видатним технічним досягненням, що просто викреслили стіни
Вавилону зі списку Семи див Світу, а внесли в нього маяк як новітнє чудо. 16
квітня 331 р. до н.е. в місті Олександрія, яке було назване на честь Олександра
Македонського після повернення з Єгипту з перемогою відбулась така подія.
2. Я, Олександр Македонський. Я довго думав, що ж
залишити після себе людству. Сьогодні мені приснився сон, що прийшов до мене
слуга божий і порадив збудувати маяк. Наказую тобі збудуй маяк розмірами 30 на
7 м. І я назву його на свою честь “Олександрійський маяк”.
3. Ваш наказ буде виконано.
1. Маяк простояв майже тисячу років, але в 796
році його зруйнував землетрус.
Звучить музика.
7. Колос Родоський (острів Родос,
ІІІ століття до н.е.)
Дійові особи:
1.
Фараон Деметрій;
2.
Архітектор;
3.
Автор;
4.
Служниця.
1. Я, фараон Деметрій наказую вам побудувати на
острові Родос 40 – метрову скульптуру. (звертається
до архітектора) Я завтра побачу твою роботу. Якщо мені сподобається, тоді
на тебе чекає винагорода. Але, як же мені назвати цю статую?
4. Я, хочу запропонувати вам, як назвати
статую. Назвіть її “Колос Родоський”. Грецьке слово “колос” означає – статуя
величезних розмірів або просто велетень і стоїть вона на острові Родос.
1.
Знаменитий колос Родоський простояв усього 66 років, і в 224 році до нашої ери
упав під час землетрусу, зруйнувавши при цьому кілька сусідніх будинків.
4. Колос
був поставлений в гавані, тримав у руці факел і між його широко розставленими
ногами пропливали кораблі.
1.
Велетень, котрий упав, пролежав на землі майже 900 років, після чого араби
бронзу статуї переплавили.
Звучить музика.
ЗАКІНЧЕННЯ
Усі учасники виходять на сцену. В центрі
стоять стародавні мужі, у першому ряду – дівчатка, в другому – хлопчики.
Учасники вистави тримають у руках свої проекти: малюнки, аплікації, вироби з
пластиліну семи чудес світу.
Стародавні мужі.
1. Заповідаю нашим нащадкам відбудувати і
реставрувати сім чудес світу.
2. Піраміду Хеопса.
3. “Висячі сади” Семираміди.
1. Храм Артеміди.
2. Галікарнаський мавзолей.
3. Маяк на острові Фарос.
1. Колос Родоський.
2. Нема на світі “найголовніших”,
“надзвичайних”, раз і назавжди визначених чудес!
3. Світ не стоїть на місці, і людина
споконвіку захоплюється красою, чи створена вона Богом, природою, чи то
творіння рук людських…
1. У нашому проекті брали участь: (діти по черзі називають свої імена і
прізвища).
Немає коментарів:
Дописати коментар