Сценарій 1
«Збереження лісів»
На сцену виходять 2 мисливця.
Обирають собі жертву, лунає постріл. Мисливці завмирають.
Учень: Зупиніться!!! Ви і так достатньо вбили!!! (Рис. 1).
Учень:Чи знаєте ви, що…(фон мелодія №!)
Учень:У 1627р. загинув останній бик – тур, у 1879р. зник останній тарпан.
Також на Україні зникли кулани, сайгаки, степові орли та багато інших.
Учень:За останні сотні років на планеті зникло понад 150 видів звірів, 140
видів птахів.
Учень:Сьогодні, під загрозою знищення знаходиться вже більше 600 видів птахів
та 120 видів ссавців, багато риб, земноводних, комах…У всіх куточках землі нині
загострюється проблема знищення місць існування тварин.
Учень:Майже по усій території України зустрічаються такі дикі тварини, як
вовки, козулі, лисиці, зайці, лосі, олені, куниці та тхори. А ось така доволі
небезпечна тварина, як дика свиня або кабан, водиться лише у лісах Полісся, а
донедавна там можна було натрапити ще й на бурого ведмедя. Що ж стосується
лісових тварин, то у фактах з їхнього життя можна дізнатись цікаву інформацію.
Учень:Вовки – санітари лісу, вони нападають на хворих і немічних тварин, і це
врятовує інших від заразних хвороб.
Учень:Мільйони дерев випадково саджають білки. Вони закопують в землю горіхи,
а потім забувають, де їх сховали.
Учень:Мурахи ніколи не сплять, і також виконують роль санітарів лісу. Вони
забираються високо на дерева і скидають на землю шкідників. Досліджено, що одна
мурашина сім’я за добу знищує 40-50 тис. шкідників. Синиці це потрібно робити
місяць, а дятлу 20 днів.
Учень:З давніх-давен на території області проживали наймогутніші тварини
країни – зубри. Довівши їх майже до загибелі, людина в останню мить проявила
розум і взялася рятувати зникаючий вид. Ці тварини нагадують нам, що знищити
набагато простіше, аніж повернути знову до життя.
Учень:З розвитком на Землі людської діяльності змінилися умови життя
організмів. У першу чергу постраждали тварини, яких люди почали знищувати,
винаходячи все нові і нові способи полювання. Вирубуються ліси, розорюються
степи…
Учень:Нажаль більшість людей і досі не розуміють значущості та унікальності
цих тварин. За останніх 50 років на планеті вимерло більше 80 видів тварин. За
малим винятком всі ці тварини вимерли з вини людини. Та ситуацію ще можна
виправити…
Учень: (фон мелодія №2) Повінь,
пожежа, град, раптові морози, посуха, бурелом, надмірне застосування хімічних
препаратів, реконструкція ландшафту, вселення нових видів хижаків, паразитів,
епідемії – все це може призвести до їх повної загибелі.
Учень:Аналіз причин загибелі окремих видів свідчить про те, що зникнення
одного виду рослини може призвести до зникнення від 4 до 30 і навіть більше
видів тварин. Дуже важливу роль у охороні диких тварин могли б відіграти
мисливські господарства, якби сотні тисяч їх членів-мисливців суворо дотримувались
правил.
Учень:Адже ці господарства мають добре продумані, екологічно обґрунтовані
статути, правила мисливства на різних звірів і вилову риби. Мисливство й
рибальство на науковій основі мають не лише велике економічне але й екологічне
значення.
Учень:З одного боку, вони дають щорічно сотні тисяч тон м’яса, багато шкіри,
хутра, а з іншого – допомагають регулювати кількість тієї чи іншої дичини в
регіоні, створюючи оптимальні умови для її існування. Але нажаль, в усьому
світі ще процвітає браконьєрство.
Учень:Незважаючи на різноманітні закони про збереження флори і фауни, на
створення природоохоронних об’єктів та на видання Червоної книги кількість
тварин поступово зменшується.
Учень:Звісно, проблема збереження фауни турбує не лише вчених - природоохоронців
та екологів, але й більшість керівників підприємств, господарств, міністерств,
вона береться під контроль і урядом.
Учень:Єдиною, але дуже істотною перепоною на шляху вирішення цієї проблеми є
брак коштів, тяжкий економічний стан нашої молодої держави. Але незважаючи на
це є багато важливих заходів щодо охорони фауни, які може вжити кожен із нас…
Учень: Важливим є виховання природоохоронної свідомості у людей з дитинства
до похилого віку всіма можливими сучасними засобами.
Учень: Ніколи не плутайте мисливця і браконьєра, адже це різні люди. Один діє
по закону, а інший лише собі на втіху.
Учень: Найголовнішою допомогою є підгодівля звірів у скрутні періоди,
допомога по розселенню їх в зручних для існування місцях.
Учень:Все на землі треба берегти.
І звіра, птаха і оту рослину,
Не чванься тим, що цар природи ти –
Бо врешті ти лише її частина. (Рис. 2)
Пісня «Бережи
тварин!» (RHCP - Californication)
І
куплет
Не нищіть, квіти не
зривайте,
Нехай на них
блищить роса.
Усе живе
оберігайте,
Бо для людей ця вся
краса.
Щоб наше серце
добрим стало,
Щоб в нім любов
палка жила.
Щоб завжди серце
зберігало,
Любов і трішечки
тепла.
Приспів:
Бережи тварин!
Бережи тих диких звірів від браконьєрів лихих та від усіх лицемірів,
Пам’ятаймо від них
залежить наше життя бережімо усіх від страшного забуття.
Збережімо диких
звірів разом, Збережімо диких звірів разом.
ІІ
куплет
До цього радісного
світу,
До всіх живих, що
на землі.
До пташечок, дерев
і цвіту,
Ви знайте діточки
малі,
Усі в цей світ
прийшли щоб жити,
Великі звірі і
малі,
Людина в світ
прийшла – любити,
Добро творити на
землі.
Приспів:
Учень:Живуть в лісі звірі й
птахи,
Для
людей вони загадкові.
І
великі й малі комахи
Дуже
дивні, а ще казкові.
А
людина живе у світі,
Як
природи рідна дитина,
Без
довкілля не може й миті
На
землі цій прожить людина.
Учень: Ліс заворожує й чарує,
Дивує
розмаїттям кольорів.
А
кожен звір прихід зими вже чує
Й
підготуватися по-своєму зумів.
Утеплили
хто лігва, хто барлоги,
Гнізда
й нірки, їжу запасли.
Та
в кожного у серденьку тривога,
Хоч
все вони зробили, що могли.
Учень: До зустрічі зими
готуються і люди,
Щоб
взимку з їжу все у них було.
Є
хліб, картопля, та й до хліба буде,
В
домівці кожній – затишок, тепло.
Тому
про звірів ми не забуваймо,
Колись
морквину зайчику дамо…
Весь
їхній біль до серденька приймаймо,
Бо
ми ж людьми у світі живемо.
Учень:Насипте крихт узимку в
годівничку,
А
пташечка зрадіє й поклює.
Ви
так врятуєте синичку,
Бо
у вас в грудях добре серце є.
У
світі треба з добрим серцем жити,
Це
так важливо вже з маленьких літ.
Людина
в світ іде добро творити,
І
ласкою збагачувати світ.
Учень:Вмійте любити природу,
В
полі, у лісі, над яром –
Квіти,
дерева і трави,
Цвіту
не вирви задаром,
Гілки
не втни для забави.
Оберігайте
ж повсюди,
Шлях
і стежиночку в гаю.
Все
то окрасою буде,
Нашого
рідного краю.
Сценарій
2
«Збереження
первоцвітів»
На сцену виходить дівчина з кошиком. Збирає підсніжники.
Ворона.
Ворона: К-а-а-а-р... Зупинись!
Що ти робиш? (Рис. 3)
Дівчина: Зриваю підсніжники.
Ворона: Навіщо! Ти ж бачиш вони
живі!
Автор: Ще було досить холодно, коли вона несміливо виглянула з-під
промерзлого ґрунту. Білосніжна, дзвоникоподібна, ніжна, мов виточена з
найтоншої порцеляни.
Підсніжник підростає.
Підсніжник: Я – підсніжник. Живу тут, у
цьому лісі. Хоча не лише у цьому. Мої подружки живуть і у Карпатах,
Лівобережжі. Ми відкриваємо весняний карнавал. Але... але...
І тут квіточка розплакалась.
Ворона: Ти чого? – здивувалася
ворона.
Підсніжник: Нас... нас... майже нема, а
нас... нас... називають квітками надії.
Ворона: А, хочеш, розкажу тобі
легенду.
Дівчина: Ще як хочу!
Ворона: Ну, слухай. Поетична легенда датчан розповідає про прекрасну небесну
принцесу Ельф, котра, спустившись на землю, палко закохалась у вродливого
юнака. Ельф не послухала богів і не захотіла покинути коханого і повернутись
назад на небо. За це боги перетворили непокірну принцесу в первоцвіт, а юнака -
у весняну анемону.
Дівчина: (звертається до Підсніжника)
Бідолашна моя. Таку красу не можна нищити ні в якому разі.
Ворона: І взагалі, усе це – дерева, трава, квіти, птахи, мурашки – ми ж одна
сім’я. Еге ж, білявко?
Підсніжник: Авжеж! Одна велика родина, і люди також її частина!
Учень: Побачивши у весняному лісі первоцвіти, майте повагу до них, не
зривайте бездумно на букети.
Учень: Дайте милуватися первоцвітами в живій природі.
Учень: Якби люди навчилися оберігати і шанувати живу природу то вона їм би
обов’язково віддячила б.
Пісня „Бережи первоцвіти!”
І
куплет
Не нищіть, квіти не
зривайте,
Нехай на них
блищить роса.
Усе живе
оберігайте,
Бо для людей ця вся
краса.
Щоб наше серце
добрим стало,
Щоб в нім любов
палка жила.
Щоб завжди серце
зберігало,
Любов і трішечки
тепла.
Приспів:
Бережи ті
первоцвіти від браконьєрів лихих,
Бережімо первоцвіти
від страшного забуття.
Збережімо
первоцвіти разом, збережімо разом.
ІІ
куплет
До цього радісного
світу,
До всіх живих, що
на землі.
До пташечок, дерев
і цвіту,
Ви знайте діточки
малі,
Усі в цей світ
прийшли щоб жити,
Великі звірі і
малі,
Людина в світ
прийшла – любити,
Добро творити на
землі.
Приспів:
Учень: Вони занесені до Червоної книги й потребують нашої допомоги.
Учень:Вони несуть величезну користь людству.
Учень: Вони допомагають нам і у важкі хвилини,рятуючи своєю красою, і у
хворобі вони теж не полишають нас.
Учень: Вони надзвичайно важливі для кожного з нас і неймовірно корисні.
Учень: Вони – це первоцвіти: найперші квіти,з приходом яких оживає вся
природа.
Учень: Усі найкращі почуття у людини пов’язуються з весною.
Учень: Коли після зимових холодів прокидається природа і все живе тягнеться
до сонця й тепла, то в людини зміцнюється надія, віра і любов.
Учень: І провісниками цього є перші весняні квіти:
• підсніжник,
• первоцвіт,
• пролісок,
• ряст,
• конвалія,
• сон-трава,
• мати-й-мачуха,
• барвінок.
Учень: Квіти підсніжника- це як надія, як сподівання на те, що холод уже
минув і життя пробуджується.
Учень: Щорічно за лютий-березень в Україні знищується до 20 млн. первоцвітів.
Учень: В Криму та Карпатах в цей час першоцвіти починають процес вегетації,
саме на цей період в Україні варвари знищують ці ранні квіти.
Учень: Так 60 % приходиться на підсніжники,
Учень: 30 % – на шафрани,
Учень: 5 % – на білоцвіт,
Учень: 5 % – на сон-траву,
цикламен Кузнєцова і проліски.
Учень: Традиційно на вихідні дні у Київ, Львів, Одесу для заробітку звозять
квіти.
Учень: Дуже часто, квіти продають з цибулиною, тим самим знищуючи квітнику на
завжди.
Учень: Ми закликаємо вас. Не купувати первоцвіти.
Учень: Все на землі треба берегти.
І звіра, птаха і оту рослину,
Не
чванься тим, що цар природи ти –
Бо
врешті ти лише її частина.
Цілюща аптека
первоцвітів.
Учень: Перші весняні квіти мають й практичне значення.
Учень: Як ранні медоноси, декоративні та лікарські рослини (первоцвіт,
горицвіт, мати-й-мачуха, конвалія, медунка та інші).
Учень: Всі вони потребують нашого захисту.
Учень: У медицині використовують листки первоцвіту, квітки і кореневища з
коренями.
Учень: Листки застосовують як вітамінний засіб для приготування концентратів
вітаміну С.
Учень: Корені містять ефірної олії,
Учень: Вітаміни А і С.
Учень: Корені застосовують як чудовий відхаркувальний засіб у разі хвороб
дихальних шляхів, особливо бронхіту, пневмонії, коклюшу, для лікування грипу.
Учень:Порошок з товчених листків первоцвіту вживають у разі нестачі вітамінів
у організмі.
Учень:Первоцвіт весняний належить до цінних вітамінозних рослин.
Учень: У його листках містяться вітамін С, каротин.
Учень: Молоді листки використовують для приготування супів, борщів, салатів.
Учень: У деяких країнах Європи культивують як салатну рослину.
Учень: З квіток первоцвіту шляхом зброджування з цукром або медом готують
поживний прохолодний напій.
Звучить музика
Учень: Як весняна пташечка співа,
Розцвітає на осонні сон-трава.
Хоч морози запізнілі -
Он підсніжники вже білі.
Над снігами квітнуть рано
Фіолетові шафрани.
Дістає весна із скрині
Проліски небесно-сині.
Із трави нам шлють привіти
Жовті-жовті первоцвіти.
Ряст, медунка, горицвіт
Майоріють серед віт.
Бережіть красу цю, діти,
Не зривайте первоцвіти.
Учень: Росте первоцвіт на схилах, лісових галявинах, серед кущів.
Учень: У народі кажуть, що саме він відкриває двері в добре, щедре літо.
Учень: Зацвітає у травні, є гарним медоносом та багатим на вітаміни.
Учень: Багато поетів присвятили йому натхненні рядки. На честь первоцвіту
влаштовують свята і гуляння. Ця рослина в пошані в багатьох народів, і у
кожного про неї своя легенда.
Учень: Греки вважали, що первоцвіт здатний зціляти від усіх недугів і
називали його "квіткою дванадцяти богів".
Учень: На Русі первоцвіт любовно називали баранчиками. Був навіть такий
звичай: кидати зірвані баранчики під ноги і топтати - на довголіття (усі разом
топчуть).
Учень: В Англії та Голандії первоцвіт вирощують на городах для салатів, а
корені первоцвіту використовують як
прянощі.
Учень:У англійців первоцвіт улюблена квітка.
Учень: Його вирощують у садах і на городах, беруть з собою в мандрівки,
дарують коханим.
Учень: За англійськими переказами, в первоцвіті ховаються гноми, і, якщо
весною вийти на галявину, то можна почути, як із квітів доноситься хор ніжних
голосів.
Учень: Не змінилося ставлення до первоцвіту і в наші дні.
Учень: Та проблемою є те , що таку корисну та багату на вітаміни рослину,
топчуть, зривають, винищують та не бережуть.
Учень: Ми б завжди були щасливі,
І пахучі, і красиві,
Якби в полі, в лісі, в лузі
Бачили нас тільки друзі,
Ті, які б нас не топтали,
Без потреби не зривали.
А на клумбах вдома, в школі
Висівали нас доволі,
Доглядали, поливали.
Ми б красу їм дарували!
Учень: Ось і настала календарна весна та всі з нетерпінням чекають приходу
справжніх теплих, сонячних весняних днів.
Учень: Перші провісники весни – первоцвіти уже дають про себе знати та все ж
чекають остаточного пробудження.
Учень: У багатьох країнах підсніжник білосніжний (звичайний) і білоцвіт
весняний називають ключами від весни.
Учень: У Німеччині вони – снігові дзвіночки,
Учень: У Великій Британії – снігові сережки,
Учень: В українців – це проліски, підсніжники, збанки, ряст.
Учень:(в чорному) Але разом із
весняною природою прокидаються від зимової сплячки і збирачі квітів, які у
великій кількості заготовляють їх і збувають тим, хто ще не усвідомлює
важливості збереження довкілля, хто сприяє квітковому бізнесу заради
короткочасного споглядання провісників дикої природи.
Учень: Як же ж нам бути? Як зберегти таку красу?
Учень: Особливо багато продається цих квітів напередодні 8 Березня.
Учень: Хоч перші весняні квіти в’януть просто на очах, хочеться доторкнутись
до них, відчути подих рідної природи.
Учень: Забуваємо і народне повір’я “Хто дарує підсніжники, той не кохає”, бо
кохання буде таким скороминучим, як
життя первоцвітів у неволі.
Учень: Щоб зберегти первоцвіти, не допустити руйнування місць їх зростання,
щороку з лютого по травень проводити патрулювання для виявлення
правопорушників, які здійснюють злочин по відношенню до природи та винищують
первоцвіти.
Учень: Мета патрулювань – запобігти знищенню рідкісних рослин: цибулі
ведмежої, рябчика великого, білоцвіту весняного, сну великого та інших, які
оберігаються законом і занесені до Червоної книги України.
Учень: Рейдові бригади, які створюються на цей період з числа інспекторів
охорони природно-заповідного фонду, повинні патрулювати місця масового
зростання первоцвітів.
Учень: Призупинити торгівлю «червонокнижними» дикими квітами.
Учень: Вести роз’яснювально-виховну роботу в учнівських колективах.
Учні: (разом) Захистимо!!!
Збережемо!!! Не знищимо!!!
Учень: Знищити набагато простіше, ніж повернути природу до життя.
Усі разом: Збережімо природу рідного краю для майбутніх поколінь.
Сценарій 3
«Збереження і раціональне використання водних ресурсів»
Учень: На сцені вас вітає радо
Наша шкільна агітбригада,
Бо зараз головне питання –
Екологічне виховання.
Сприяти здійсненню мети –
Планету, Землю зберегти!
Учень: Ти підняв руку - хочеш сказати щось нове й
важливе. (Рис. 4)
Учень: Так
Учень: «Д» Добро
Людина починається з
добра
Із світла, що серця
переповняє.
Ця істина, як світ,
така стара,
А й досі на добро нас
надихає.
Учень: «О» Очистимо
Очистимо струмки і
будуть жити ріки,
Бо із малих струмків
течуть річки великі.
Вода — це є життя, без
неї не прожити.
Вже час прийшов для
нас — природі послужити!
Учень: «Б» Бережімо
От прийшли ми у весну
чудову,
Душу радує, вабить
краса.
Бережімо природу і
мову,
Світ навколишній, всі
чудеса.
Учень: «Р» Родина
Родина, родина – від
батька й до сина,
Від матері доні добро передам,
Родина, родина – це вся Україна
з глибоким коріння, з
високим гіллям.
Учень: «И» Дитина
Нема світлішого нічого
в цілім світі,
Як сонце ясне й чисті
небеса.
Нема нічого кращого,
як діти,
Бо в них любов, надія
і краса.
Учень: «К» Краса
Краса природи є у
всьому:
В листочку, в квіточці
живій,
В хмаринці, в небі
голубому.
Лиш придивитися умій!
Звучить музика. Танець.
Учень: Що
для тебе Вода?
Учень: Вода
– це життя...
Учень: Вода – чудо природи.
Учень: Де вода, там життя.
Учень: Вода в природі знаходиться в океанах, морях,
річках, озерах, болотах,
льодовиках, під землею в повітрі.
Учень: Вода займає ? поверхні земної кулі.
Учень: Це
кришталева вода в річці, яку так і хочеться спробувати, щоб напитися...
Разом: Ти
що?
Учень: А що?
Учень: З
кожним новим днем все більше побутового сміття накопичується на берегах річок.
Учень: Все
темніша вода – від плям бензину та мазуту.
Учень: Ось
тут пластмасові пляшки.
Учень: А там
поліетиленові пакети.
Учень: А ось
залишки від пікніка.
Учень:
Купи сміття змінюють обриси її берегів.
Учень: І
давно пройшли часи, коли з річки можна було пити.
Разом:
Обережно! Небезпека!
Звучить музика.
Учень: За
останні 100 років людина зробила багато відкриттів, прогрес йде семимильними
кроками, розвивається промисловість.
Учень:
Людина шалено захоплена своєю діяльністю і зовсім забула про те, що
відбувається навколо неї. А навколо..
Учень: «Вода! В тебе немає ні смаку, ні кольору, ні
запаху, тебе неможливо описати… мало сказати, що ти необхідна для життя: ти саме
життя… ти найбільше багатство в світі» (Антуан
де Сент-Екзюпері).
Учень: «Там,
де вода, там і життя» - це надзвичайно проста істина, яка народилася на Сході,
доволі повно відображає взаємозв’язок між водою та життям.
Звучить музика.
Учень: Усім
відомо, що життя на нашій планеті розпочалося у воді. І все було добре, доки не
з'явилася людина.
Разом: Зупинись.
Учень:
Спочатку вона жила в печерах і не завдавала шкоди природі. А природа їй за це
відкривала свої таємниці.
Разом:Поглянь.
Учень:
Людина стала розумною і сильною. І відчула себе володарем землі: вигадала
багато різних машин,
Разом:Зупинись.
Учень:
побудувала тисячі фабрик і заводів, що чорною хмарою диму оповили планету,
Разом:Схаменись.
Учень:
обплутала її павутинням залізниць і автомобільних магістралей.
Разом:Зупинись.
Учень: А щоб
утвердитися у своїй силі, винайшла багато грізної зброї.
Разом:Зупинись.
Учень: Вже
зараз вода розглядається не тільки як природний ресурс, сьогодні вона має ще й
соціальну значимість, оскільки наявність достатньої кількості води належної
якості є однією з основних чинників безпечних умов життя та розвитку держави.
Разом:Подумай.
Учень: Але
це взагалі по Україні, а що ж відбувається в нашому рідному місті?
Учень: Наші
річки та озера перетворилися на сміттєзвалища.
Разом:Зупинись.
Учень:
Основними джерелами забруднення водоймищ є недостатньо очищені стічні води
промислових і комунальних підприємств.
Разом:Допоможи.
Учень: На
сьогоднішній день очисні споруди малопотужні, технологічно застарілі.
Разом:Зміни.
Учень: Ми з
вами знаємо, що водопостачання питної води міста Луцька здійснюється із басейну
річки Стир.
Разом: Збережи.
Учень: Через
наше місто протікають не тільки річка Стир, а і річка Сапалаївка, річка
Жидувка.
Разом:Збережи
Учень: До
басейну річки Стир належать території Волинської, Рівненської, Львівської
областей. Басейн річки Стир в районі нашого міста є найбільш урбанізованою та
індустріалізованою зоною Волинської області.
Разом:Збережи.
Учень:
Потрапляння у водойми сполук фосфору та азоту сприяє масовому розмноженню
ціанобактерій, що призводить до «цвітіння води».
Разом: Увага
Учень:
Основні забруднювачі води в Луцьку - органічні речовини, сполуки азоту, важкі
метали, феноли і нафтопродукти.
Разом:Увага.
Учень:
Незадовільний стан очищення стічних вод промислових підприємств зумовлений
станом очисних споруд.
Разом:Увага. (Рис. 5.)
Звучить музика.
Учень: В
кінці вулички малої
Річка Стир в нас
пропливає.
Та про чистоту природи
Люд наш забуває...
Учень: Вся
забруднена,бідненька,
Як же це можливо?
Щоб таке РОЗУМНЕ
людство
Річку забруднило?
Учень: Так я
хочу, щоб ця річка
була знов чистенька,
Щоб була набагато
краща,
Щоб була гарненька.
Учень: І
прошу в Вас добрі люди
БЕРЕЖІЬТЬ ПРИРОДУ!
Щоб милувались нею
всі,
Від роду до роду.
Лунає пісня „Бережи річки!”
І куплет
Не нищіть, квіти не
зривайте,
Нехай на них блищить
роса.
Усе живе оберігайте,
Бо для людей ця вся
краса.
Щоб наше серце
добрим стало,
Щоб в нім любов
палка жила.
Щоб завжди серце
зберігало,
Любов і трішечки
тепла.
Приспів:
Бережи річки! Бережи
ті річки від забруднень лихих, поганих людей,
Пам’ятаймо від них
залежить наше життя
бережімо усіх від
страшного забуття.
Збережемо ріки
разом, збережемо разом.
ІІ куплет
До цього радісного
світу,
До всіх живих, що на
землі.
До пташечок, дерев і
цвіту,
Ви знайте діточки
малі,
Усі в цей світ
прийшли щоб жити,
Великі звірі і малі,
Людина в світ
прийшла – любити,
Добро творити на
землі.
Приспів:
Разом:Захистимо! Збережемо! Не знищимо!
Звучить музика. Ліна Костенко «Ще назва є, а річки вже немає»
Учень: Ще
назва є, а річки вже немає.
Посохли верби, вижовкли
рови.
І дичка тоскно обминає
Рудиментарні залишки
багви.
Учень: І
тільки степ, і тільки спека, спека,
І озерявин проблиски
скупі.
І той у небі зморений
лелека,
І те гніздо лелече на
стовпі.
Учень: Куди
ж ти ділась, річечко? Воскресни!
У берегів потріскалась
вуста.
Барвистих лук не
знають твої весни.
І світить спека
ребрами моста.
Звучить музика.
Учень: Що ж
робити?
Учень: Не
смітити!
Учень:
Розповідати друзям про небезпеку!
Учень: Не
розпалювати вогнище!
Учень:
Модернізувати очисні споруди!
Учень:
Очистити русло від сміття!
Учень: Як це
робимо ми!
Разом: Учні
загальноосвітньої школи № 17.
Звучить музика.
Учень: А чи
знаєте ви що?..
Учень: В
даний момент 70 % поверхні Землі покриті водою, а придатний до вживання тільки
1 % цієї води.
Учень: 85 %
всіх захворювань у світі передається за допомогою води.
Учень: У
природі існує близько 1330 видів води.
Учень: У
середньому наш організм потребує 1,5 - 2 літри рідини в день.
Учень: Перші
живі організми на Землі виникли у воді!
Учень: Одним
з найбільш водянистих продуктів є кавун , він складається на 93 % води.
Учень: Якщо
говорити про найбільш водянистих тварин, то п'єдестал очолюватиме медуза , так
як вона на 99 % складається з води.
Учень: За
даними ЮНЕСКО , найчистіша вода знаходиться у Фінляндії.
Учень:
Забруднені підземні води очищаються протягом декількох тисячоліть.
Учень: Людина
за своє життя випиває в середньому 35 тонн води.
Звучить музика.
Учень: А
вода це справжнє диво!
Як прожити без води?
З нею ми завжди
щасливі,
З нею в нас нема біди.
Учень: Є
вода — ростуть рослини:
Ліс, сади, рясні поля.
Це чудово для людини
І радіє вся Земля.
Учень:
Плавають в водичці діти,
Риби у воді живуть.
Розцвітають в лузі
квіти.
І рясні дощі ідуть.
Учень:
Кругообіг повсякчасно
На Землі вода веде.
Тож з водою всім
прекрасно
І біди нема ніде!
Звучить музика. Написи на плакатах
«Вода – еліксир
життя».
«Вода багато дає,
багато забирає»
«Добра вода, бо не
мутить ума».
«Де вода там і верба»
«Куди водиця тече, там
травичка росте».
«Душа ниви – вода».
«Поки корінь у воді –
можна сподіватися плодів».
Учень: Усім
відомо - «без води і ні туди, і ні сюди».
Учень: І що
ж я за це маю?
Учень: А
маємо річку Стир!
Учень: Хто
знає живі організми, які живуть у річці Сапалаївка та Стир?
Учень:
Граємо в гру!
Учень: Якщо
водиться в річці Стир, плещемо у долоні. Якщо у нашій річці не водиться тупаємо
ногами. Гаразд!
3. Акула.
4. Камбала.
6. Скат.
Учень:
Молодці! Гарно справились із завданнями!
Учень: Вода
– жива душа планети,
Врятуй її скоріш!
Без неї – все загине.
І нас не буде більш.
Гімн агітбригади «Добрик»
Прислухайся земля
співає,
І линуть звуки
чарівні.
Усе в природі голос
має,
Й свої наспівує
пісні.
Текст цих пісень нам
всім відомий
Вони співають про
життя
І звідси наслідок
вагомий
Не забувай про майбуття.
Приспів:
Ми любимо природу
Бережемо її вроду
Про нас не забувайте
Про все це
пам’ятайте
Так, так, так,
пам’ятайте | 2-чі
Учень:
Знищити набагато простіше, ніж повернути природу до життя.
Разом:
Збережімо природу рідного краю для майбутніх поколінь. (Рис. 6.)
Сценарій 4
«Збереження та
раціональне використання ґрунтів та земельних ресурсів»
Пісня на
мелодію «Позвони, мне позвони!»
Ой, людино, зупинись!
Що ж ти хочеш від природи?
Ти на землю подивись,
дай їй руку допомоги.
Через час проходить вік,
Зорі сяють вже над Луцьком…
Зупинись та озирнись,
придивись ти придивись,
що залишив після себе?
Зупинись та озирнись:
Осушили вже болота,
торфу більше там немає,
вже родовища пусті.
І криниці обміліли,
чорноземи вже збідніли…
Птахів, звірів мало стало,
І тепер господарюють,
І тепер господарюють
Бур'яни на всіх полях…
Зупинись та озирнись:
Землю дуже забруднили,
Вона стогне і ридає !
Схаменіться, добрі люди,
Собі шкоди не робіть,
будьте друзями природи -
довше будуть усі жить.
Всі тобі ми допоможем,
всі тобі ми допоможем
плодоносити й
цвісти!..
«ДОБРИК»
Учень: Добрик – талант крокує по світу.
Учень: Радість і щастя дарує всім дітям.
Учень: Добрик – це творчість.
Учень: Добрик – це свято.
Учень: Добрик – Х фактор до пісні завзятий.
Учень: Добрик крокує даруючи мрії.
Учень: Добрик – таланти твої , Україно.
Учень: Вас
вітає радо наша шкільна агітбригада.
Разом:
ДОБРИК (Рис. 7)
Учень: Що наймиліше в світі? Це – добро!
Яким же людям
бачиться воно?
Учень: Воно, як сонце сяє,
Веселок барви
має
Нехай же
розцвітає в тобі воно.
Учень: Хай Добрик по планеті всій крокує
Нехай добро всім
людям він дарує
Учень: І усмішками люди
Стрічати будуть
І справи його
добрі не забудуть.
Учень: Добром ти переможеш всіх і всюди,
Тебе завжди
любити будуть люди.
Учень: Добро зупинить війни:
Настане час
спокійний –
І завжди мир на
всій планеті буде.
Музика.
Учень: Ґрунт – одне з найбільших багатств
на Землі.
Учень: Ґрунт - це верхній родючий шар землі.
Учень: (піднімає руку)
Учень: Ти хочеш щось запитати?
Учень: Так. А з чого складається ґрунт?
Учень: Ґрунт – це пісок.
Учень: І повітря.
Учень: І гірські породи.
Учень: І глина,
Учень: Загалом, усе, що лежить у нас під
ногами і те,
Учень: по чому ми ходимо - по суті є
ґрунтом.
Учень: Однією з найважливіших властивостей
ґрунту є родючість.
Учень: Україна багата на ґрунти.
Учень: На території України розрізняють 38
типів ґрунтів.
Учень: Найродючіший чорнозем.
Учень: А на Волині, які ґрунти?
Учень: Сірі опідзолені,
Учень: Дерново-підзолисті,
Учень: Лучні,
Учень: Болотні,
Учень: І звичайно: чорноземи опідзолені,
Учень: Та чорноземи типові.
Музика. Сценка:
Автор: Зазирнімо в минуле. (
Одна учениця на сцені)
Автор: Цікаво, що різні країни завжди
вшановували богів родючості та землеробства. В кожної були свої боги.
Наприклад, у слов'ян це…
Учень: Я, Ярило. Бог літнього сонця,
родючості та плодючості.
Автор: У Греції – це…
Учень: Я, Артеміда - Богиня родючості.
Учень: А я – Деметра, також Богиня
родючості.
Автор: (під час слів автора розносять буклети) Поклонінню цим богам надавали великого
значення тому, що боялися потрапити до них у немилість. Біля їх ідолів завжди
можна було побачити безліч дарунків та жертвоприношень.
Музика. Застереження про забруднення ґрунтів
Учень: Ви кажете: руйнуються ґрунти
Учень: Людино, свою землю захисти!
Учень: Ну, а навіщо? Та облиште чвари!
Учень: Асфальт в нас всюди буде, тротуари.
Учень: На роликах кататись так приємно!
Учень: Асфальт
прискорює поверхневих стік, що призводить до руйнування берегової лінії річки в
антропогенних умовах Луцька.
Учень: Порушення
співвідношення площ ріллі, пасовищ та лісів негативно впливає на родючість
ґрунту.
Учень: А ви
знаєте, що в Україні розорано 60 % площі, це найвищий показник у Європі.
Німий тест «Земля в прислів’ях».
Звучить музика
1. До першого грому земля не
розмерзнеться.
2. Як почав орати, то в сопілку не
грати.
3. Глибше орати – більше хліба мати.
4. Добре ґрунт угноїш – урожай потроїш.
5. Що лицюєм на всі боки,
А воно нове щороку
6. Мене ріжуть, мене б’ють,
я не
ображаюся,
а ще
кращим стаю. (ґрунт)
Музика.
Вакарчук «Не моя війна»
Горик Ніна
Учень:Чого мені треба –
відваги,
Розсудливості чи зневаги,
Щоб не втратити рівноваги
Під ногами?
Учень:А мені, щоб не
впасти, треба
Хоч би зірки триматись у небі
І вірити, що ніде
І ніколи вона не впаде.
Сценка «Події на сході»
Учень: Зупинись на хвилинку, послухай…
Автор: Зойкнула Земля
чаїним криком:
-
Сину, вбережи і захисти!
Вийшла
мати із іконним ликом:
-
Йди синочку. Хто ж, коли не ти?
Спалахнуло
небо, впало крижнем:
Сину,
вбережи і захисти!
Вийшла
жінка з немовлятком ніжним:
Йди
коханий. Хто ж коли не ти?..
І
уже ні сина, а ні мужа –
Лиш
розверсті зоряні поля…
Та
пліч – о – пліч постали біль і мужність,
Дух
і воля, небо і земля.
Учень: Площа території України, де відбувалися
військові дії приблизно 18 тисяч квадратних
кілометрів.
Учень: На місці розриву снаряду
утворюється воронка та відбувається забруднення ґрунту важкими металами.
Учень: У таких воронках екологи
виявили підвищені концентрації кадмію, свинцю,
Учень: нікелю,
Учень: цинку,
Учень: хрому,
Учень: кобальту
Учень: міді,
Учень: ванадію,
Учень: титану,
Учень: марганцю,
Учень: стронцію,
Учень: заліза,
Учень: цирконію,
Учень: олова,
Учень: галію
Учень: та ітрію.
Учень: Екологи Міжнародної
благодійної організації «Екологія – Право – Людина» закликають жителів зони АТО
та звільнених територій
Учень: не користуватися тими
частинами городів,
Учень:де є воронки від розривів
снарядів, для вирощування продуктів харчування.
Учень: Важкі метали небезпечні
тим, що в організмі мають властивість накопичуватись та майже не виводяться,
Учень: Викликаючи захворювання
нервової,
Учень: Репродуктивної,
Учень: Серцево-судинної систем,
Учень: Уражують печінку.
Учень: Нирки.
Учень: В довкіллі можуть
зберігатися невизначену кількість років, їх засвоюють рослини,
Учень: а через рослини – тваринам
та людині.
Учень: Після закінчення військових
дій на території колишньої Югославії (1999 рік),
Учень:на державному рівні було
зупинено сільськогосподарське виробництво на території площею 2,5 млн га через
забруднення ґрунтів від розривів снарядів.
Учень:Природа відплачує
нам поправу
За ту нерозумну страшну потраву,
Що люди вчинили на тілі землі
за рани її, за великі й малі.
Звучить
пісня на мелодію «The Beatles - Yellow
Submarine»
«Планета – це ґрунти»
І куплет
Ця планета - наш спільний дім
Народились ми у нім.
А планета – це ґрунти
Чорноземи зберегти
Our
Planet is our home
We
were born together in it
Our
Planet has soil
Save
the soil is
our duty.
Приспів:
І буде на цьому ґрунті все;
І картопля, і морква, і буряк
І морква, і буряк
Капуста, і буряк
ІІ куплет
Копачі зайшли у ліс,
У маневицький ліс,
Щоб бурштин собі знайти,
Ями вирили вони
Приспів:
І завдання в нас є одне:
Відновити Волині ґрунти,
Щоб зеленіли в нас ліси
ІІІ куплет
Побутове все сміття -
Ця проблема в Луцьку є,
І недопалки малі
Осідають в ґрунті всі
Приспів:
І важлива в нас мета:
Приберемо наше місто ми -
Буде Луцьк наш квітнути завжди
Звучить
музика.
Учень: Усім відомо, що земля наше багатство. І все було
добре, доки не з'явилася людина.
Разом: Зупинись.
Учень:
Спочатку вона жила в печерах і не завдавала шкоди природі. А природа їй за це
відкривала свої таємниці.
Разом:
Поглянь.
Учень: Людина стала розумною і
сильною. І відчула себе володарем землі: вигадала багато різних машин.
Разом:Зупинись.
Учень: Побудувала кам’яновугільні шахти, відкриті кар'єри, що
нанесли шкоди поверхні Землі.
Разом:Схаменись.
Учень: Обплутала її павутинням залізниць і автомобільних
магістралей.
Разом:Зупинись.
Учень: А щоб утвердитися у своїй силі, винайшла багато
грізної зброї.
Разом:Зупинись.
Учень: Але це взагалі по Україні, а що ж відбувається в
нашому рідному місті?
Разом:Подумай.
Учень: Наші двори та вулиці засмічені папірцями та
недопалками.
Разом:Зупинись.
Учень:
Ґрунти забруднюються стічними водами.
Разом:Допоможи.
Учень:
Важкими металами, що осідають на ґрунт з викидів від автотранспорту.
Разом: Допоможи.
Учень:
Хімічними речовинами, що потрапляють у ґрунт при використанні пестицидів.
Разом: Повідом.
Учень: З 1996 року у нас в
області якісний звіт щодо стану ґрунтів,
угідь відмінено.
Разом: Схаменись.
Учень: Кошти на проведення
ґрунтового обстеження в області з державного та місцевих бюджетів не
передбачались.
Разом: Подумай.
Учень: У цьому році заплановано
виділити кошти на моніторинг ґрунтів із міського бюджету.
Разом:
Увага.
Сценка
«Вирішення проблеми збереження ґрунтів у Луцьку»
Учень: А що
ж ми зробили?
Учень: Ми.
Підмели недопалки у своїх дворах.
Учень: Ми. Провели генеральне прибирання території школи від
папірців та недопалків.
Учень: Ми. Розвісили агітаційні листівки, в яких закликали не
смітити у нашому рідному місті.
Учень: Ми. Провели роз'яснювальну роботу з батьками, щоб
допомогли у вирішенні проблеми, щоб донесли інформацію у себе на роботі.
Учень: Ми. Висадили 12 дерев у парку 900-річчя Луцька.
Учень: Ми. Очистили береги річки Сапалаївка протягом триденного походу. (Рис. 8)
Пісня «на
мелодію Потап і Настя
Каменських «На районе»
«Добрики добренькі»
Добрики ми Добрики,
Добрики чемненькі
У нас на районі,
майже все прибрали
Недопалки зібрали,
листя позгрібали
Розпустилися
листочки, після них квіточки
А по районі ходять
смітять і не прибирають
Гопники та
наркомани сидять по куточках,
Лузають насіння
попивають пиво
Цигарки покурять
потім викидають
А я крокую по
району – сміття навкруги,
Таких дворів у
Луцьку сотня і один.
Та я ні з чим не
сплутаю свій шкільний район.
У нас на районі
майже все прибрали,
Дерева посадили і
попідливали
У нас на районі …
Не кидай сміття під
ноги.
Краще в урну занеси
-
Нам ґрунти потрібні
чисті, щоб природу зберегти.
Гра «Корисно - не корисно для ґрунтів»
Учень:Якщо корисно, то плескайте в долоні.
Учень:Якщо не корисно, то тупайте ногами.
Учень:
- Мікроорганізми
- Родючість
- Вітрова ерозія
- Повітря
- Вологість
- Поживні речовини
- Щільність
- Дощовий черв'як
- Радіоактивні елементи
- Водна ерозія
- Гумус
Учень: Не знаю я ,що буде після нас,
В які природа убереться шати
Єдиний, хто не втомлюється – час.
А ми живі, нам треба поспішати.
Фінальна пісня «Прислухайся земля співає» Гімн агітбригади «ДОБРИК»
Прислухайся земля
співає,
І линуть звуки
чарівні.
Усе в природі голос
має,
Й свої наспівує пісні.
Текст цих пісень нам
всім відомий,
Вони співають про
життя
І звідси наслідок
вагомий:
Не забувай про
майбуття.
Приспів:
Ми любимо природу,
Бережемо її вроду,
Про нас не
забувайте,
Про все це
пам’ятайте,
Так, так, так,
пам’ятайте | 2-чі
Разом: Збережімо
природу рідного краю для майбутніх поколінь!!!
Немає коментарів:
Дописати коментар